Véget ért a Super Aguri Forma-1-es pályafutása
f1hirek.hu 2008.05.06. 16:33
Hivatalosan is eldőlt, hogy a Super Aguri számára a múlt heti Spanyol Nagydíj volt az utolsó futam a 2008-as szezonban, miután kiderült, az új befektetőjelölt, a Weigl Group ajánlata nem elég jó ahhoz, hogy a csapat folytatni tudja a versenyzést.
Az istálló kamionjait hétfőn már be sem engedték az isztambuli pálya területére, kedden pedig Szuzuki Aguri csapatfőnök jelentette be, a gárda a továbbiakban nem vesz részt a sorozatban, így a Török Nagydíjon már csak 10 csapat áll rajthoz.
A japán gárda, amely a Honda támogatásával alakult, az előző év nyarán került nehéz anyagi helyzetbe, miután akkori főszponzora, az SS United nem tett eleget fizetési kötelezettségének. A Super Aguri azóta kereste a megfelelő befektetőt, és március közepén úgy tűnt, a Magma Group lesz a megmentő. Utóbbi azonban az utolsó pillanatban meggondolta magát, ami miatt az istálló Spanyol Nagydíjon való indulása is veszélyben forgott. A Honda és Bernie Ecclestone segítségével akkor azonban még rajthoz állhatott a gárda.
A Weigl Group Barcelonában folytatott tárgyalásokat a csapattal és ajánlatot tett a Super Aguri megvételére, ám úgy tudni, az nem volt elég jó ahhoz, hogy az alakulat folytatni tudja a versenyzést, a Honda pedig leszögezte, nem segít még egyszer a Super Agurinak.
Szuzuki Aguri csapatfőnök a héten Japánban egyeztetett a Honda vezetőségével, amelynek eredménye tehát az lett, hogy az istálló számára a negyedik futam után véget ért a szezon.
"Az álmom, hogy csapattulajdonos legyek a Forma-1-ben, 2005 novemberében valóra vált, amikor bekerültünk a mezőnybe. Azóta 2 évet és 4 hónapot lehúztunk a világbajnokságban, de most sajnálattal kell közölnöm, hogy a csapat ma befejezte versenyzői aktivitását"- nyilatkozta a csapatfőnök a gárda által közzétett közleményben.
A Super Aguri a 2006-os szezonban indult először a Forma-1-ben, összesen 39 futamon állt rajhoz és négy világbajnoki pontot szerzett. Az első egységet 22 futam után Szato Takuma szállította a csapat számára a 2007-es Spanyol Nagydíjon, amelyen a nyolcadik helyen végzett. Az istálló a tavalyi Kanadai Nagydíjon szerepelt a legjobban, Montrealban ugyanis Szato a hatodik pozícióban zárt, ami három pontot jelentett az alakulatnak.
A japán vezető elismerte, hogy csapatát a tavalyi év során az akkori főszponzor, az SS United sodorta kilátástalan helyzetbe, ugyanis anyagilag ekkor rendült meg a kiscsapat.
"Ennek ellenére a Honda támogatásával a mai napig életben maradtunk, de ilyen körülmények között nem tudjuk folytatni. Ezért úgy döntöttem, hogy kiszállunk a világbajnokságból"- hangzott a szomorú bejelentés, amely ugyan már egy ideje a levegőben lógott, de a Forma-1-es család egy emberként az istálló életben maradásáért drukkolt.
"Nagyon köszönöm a támogatást a Hondának, a Bridgestone-nak, a szponzoroknak, és mindenkinek, aki segített nekünk az elmúlt években. Köszönet az összes csapattagnak, akik mindvégig maximális motiváltsággal tették a dolgukat, köszönet Anthony Davidsonnak, aki a nehéz feltételek mellett is mindig a határokat feszegette, és Szato Takumának, aki a kezdetektől velünk volt, mindig keményen harcolt és igazi vezér volt. Végül köszönettel tartozom a szurkolóinknak is, akik az egész világon nagyon lojálisak voltak a Super Aguri F1 Teamhez."
A Super Aguri leghűségesebb pilótája, Szato Takuma volt, aki mind a 39 futamon rajthoz állt a csapatnál. A japán versenyző a 2006-os esztendőt Ide Judzsival kezdte, aki négy verseny erejéig vezetett az istállónál. Idét Franck Montagny váltotta, de a francia sofőr sem húzta ki az idény végéig, ugyanis hét futam után Jamamoto Szakon érkezett az alakulathoz. 2007-ben a Honda korábbi tesztpilótája, Anthony Davidson kapott lehetőséget Szato mellett, és a csapat a 2008-as szezonban is a tavalyi párosnak szavazott bizalmat.
|